Una dintre întrebările sondajului nostru a fost despre provocările cadrelor didactice (întrebare cu opțiunea de răspuns multiplu). Majoritatea răspunsurilor s-au referit la  lipsa unor cursuri pe teme de mare actualitate (49,2%), generațiile noi de elevi (44.4%), pregătirea insuficientă pentru a face față situațiilor din clasa (27.7%).

Alte provocări importante sunt de ordin financiar, lipsa resurselor, politici educaționale dar și legate de comunitatea didactică  – un cadru în care profesorii să împărtășească idei, să expună situații dificile de la clasă, să facă schimb de experiență.

În ceea ce privește comunitatea didactică am observat un paradox, cel puțin în ceea ce privește eșantionul nostru.

Deși  „cheia succesului la catedră” este percepută ca un mix de componente ce includ în proporție mare „comunitatea de practică” – 31,5% și „sprijin în profesie” -26,4%  (conform sondajului nostru despre nevoile de formare), în procentaj mult mai mic este ales ca și canal de dezvoltare. Mai exact, la întrebarea  “dumneavoastră vă dezvoltați profesional continuu cu precădere prin”, abordarea este mai degrabă individuală (particip la cursuri, la evenimente din domeniul educației sau citesc) și doar 1,78% respondenți au ales discuțiile cu colegii.

Pe lângă cursuri aprofundate, Finnish Teacher Training Centre își propune să ofere un cadru de discuții și schimb de experiență prin evenimente punctuale care să adreseze nevoi specifice. Pe ce teme v-ar plăcea să ne întâlnim să discutăm?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *