
Evaluarea profesorilor - Curs Online
14mai(mai 14)16:0015(mai 15)20:00Evaluarea profesorilor - Curs OnlineEvaluarea profesorilor

Detalii eveniment
Profesorul este cel care influențează cel mai mult, prin practicile sale, rezultatele școlare ale elevilor: competențe, ansambluri de cunoștințe, diferite abilități (cognitive, motrice, socio-emoționale ș.a.), alte tipuri de
Detalii eveniment
Profesorul este cel care influențează cel mai mult, prin practicile sale, rezultatele școlare ale elevilor: competențe, ansambluri de cunoștințe, diferite abilități (cognitive, motrice, socio-emoționale ș.a.), alte tipuri de capacități și competențe, inclusiv cele non-cognitive.
Prin urmare, este legitim să ne întrebăm: cum reușim, printr-o evaluare solidă a competențelor cadrelor didactice, să influențăm modul în care aceștia acționează la clasă? La ce competențe ne uităm atunci când proiectăm sisteme de evaluare a cadrelor didactice, momente și cerințe angrenate într-un tip de rezultat? Cum diferențiem între diferitele tipuri și forme de evaluare a cadrelor didactice? Pentru ce anume evaluăm profesorii – pentru certificare și intrare în profesie, pentru ierarhii și concursuri, pentru acces în treptele profesionale superioare, pentru menținere și apreciere, pentru îmbunătățirea performanțelor…? Cum corelăm rezultatele elevilor cu performanțele cadrelor didactice și… ce înseamnă ”performanță” în profesia didactică?
Cele mai cunoscute domenii de competență profesională pentru profesia didactică sunt (fără a fi exclusive):
- planificarea instruirii și a evaluării adecvate la factorii contextuali
- proiectarea unor obiective de învățare (learning goals) provocatoare
- proiectarea evaluării aliniate obiectivelor de învățare
- designul experiențelor de învățare provocatoare și relevante
- analiza datelor elevilor (rezultate, performanțe)
- capacitate de reflecție asupra propriilor rezultate/performanțe.
Acestea nu sunt singurele, iar în documentele din sistemul educațional românesc care și-au propus, de-a lungul timpului, să reglementeze profesia didactică, vom regăsi competențe aliniate modelelor documentate în literatura de specialitate și practicilor internaționale. Din păcate, aspirațiile de a crea un model funcțional în sistemul românesc nu au fost împlinite complet, iar abordările parțiale, incomplete, marcate de inconsecvență și vulnerabilități metodologice produc efecte pe termen lung în practicile cadrelor didactice, cu impact asupra rezultatelor școlare ale elevilor.
Scopul cursului:
- conștientizarea nevoii de evaluare și autoevaluare relevantă, obiectivă, multi-dimensională, pe baza unor criterii și instrumente validate;
- cunoașterea modelelor de evaluare a (competențelor) cadrelor didactice din literatura de specialitate și din practicile altor sisteme educaționale;
- înțelegerea relației dintre dezvoltare și competență profesională & dezvoltare personală, modelul triunghiurilor;
- auto-evaluarea nivelului de competență utilizând structura domenii – criterii – indicatori pentru evaluarea competențelor profesionale.
Tematicile cursului:
- What gets measured, gets done! Peter Drucker = ceea ce măsurăm și este obiectul evaluării devine obiectiv al acțiunii noastre, întrucât probabilitatea de a acționa pe baza informațiilor evidențiate prin evaluare este mult mai mare;
- de la ”dosarele de gradație” la evaluarea competențelor cadrelor didactice;
- domenii de competență în profilul cadrului didactic eficient – din literatura de specialitate și din practicile sistemelor educaționale de la nivel internațional;
- evaluare la nivel de sistem – evaluare la nivel instituțional – auto-evaluare;
- modele, metode și instrumente de evaluare a cadrelor didactice.
Cursul se desfășoară online, pe platforma zoom, in datele de 14 și 15 martie, între orele 16.00 – 20.00 și poate fi achiziționat și cu cardul de primă pentru cariera didactică.
Oferta specială: pentru 2 sau mai multe cursuri achiziționate de pe site-ul nostru aveți un discount de 10%. Peste 5 cursuri, discount-ul se dublează la 20%. Așa că poți veni în gașcă. Discount-ul se aplică automat la momentul plății la întregul coș de cumpărături. Și dacă vrei să vii cu mai mulți colegi (sau toată cancelaria :), scrie-ne pe learn@techertraining.ro și îți vom transmite ofertele FTTC pentru școli, achiziționabile prin PNRAS sau din bugetul școlii.
La achiziționarea cursului și după procesarea plății veți primi un e-mail de confirmare, vă rugăm verificați și folderul promoții sau spam și salvați adresa noastră de e-mail pentru comunicări ulterioare privind detaliile cursului.
Mai mult
Oră
14 (Marți) 16:00 - 15 (Miercuri) 20:00
Locație
Online - Zoom
Organizator
Finnish Teacher Training Centre
Formatori pentru acest eveniment
-
Oana Moșoiu
Oana Moșoiu
Formator, Profesor, Expert în educație, formare și evaluare
Oana este lector universitar, doctor în Științele Educației – Universitatea din București, Facultatea de Psihologie și Științele Educației. Titular al cursurilor de Teoria și metodologia evaluării educaționale și Educație nonformală și dezvoltare comunitară.De asemenea, Oana este formator în educația adulților, formarea continuă a cadrelor didactice, în domeniul educației nonformale și tineretului și formator pentru programul ErasmusPlus – ANPCDEFP.De ce este fondator și formator al Finnish Teacher Training Centre? Oana este un om pasionat de tot ceea ce înseamnă învățare. Evaluarea elevilor este domeniul în care și-a concentrat eforturile recent, pentru a dezvolta un program cu ajutorul căruia profesorii să fie mai pregătiți în a face fața diverselor contexte, oportunități și provocări zilnice ale evaluării.
Formator, Profesor, Expert în educație, formare și evaluare
Bilete
Evaluarea Profesorilor

Curs online pentru profesori
Biletele nu mai sunt disponibile pentru acest eveniment